2014 yılında Apple’ın o zamanki baş tasarım sorumlusu Jony Ive, moda kitlesini giyilebilir cihazların modanın geleceği olduğuna ikna etmek için yeni ve büyük ürünü Apple Watch ile Paris Moda Haftası’na geldi. Bunun tamamen doğru olmadığı ortaya çıktı (en azından stil açısından), ancak iki eski Apple tasarımcısı Imran Chaudhri ve Bethany Bongiorno’nun dokuz yıl sonra tekrar denemek için geri dönmesini engellemedi.
Bu seferki ürün, Coperni’nin ceketleri ve pantolon ceplerinde podyumda ilk kez sahneye çıkan, mıknatıs aracılığıyla kıyafetlere takılan ve hemen hemen her yere takılabilen bağımsız bir akıllı asistan olan Ai Pin’dir. Markanın kurucuları ve tasarımcıları Sébastien Meyer ve Arnaud Vaillant, moda haftasında teknolojiye dayalı gösterileriyle tanındı: Bella Hadid’e elbise yapmak için kumaş sıkmak ve robot köpekleri podyumda serbest bırakmak.
Bu tuhaflıklarla karşılaştırıldığında, rozet nispeten sade görünüyordu, bunun nedeni çoğunlukla modellerin aslında onunla etkileşime girmemesiydi, dolayısıyla onu yalnızca estetiğine göre değerlendirebiliyordunuz. Bunu, resimsiz bir “süslü çalışan rozeti” (çalışanların aslında asla takmak istemeyeceği türden) olarak özetleyebilirsiniz. Veya bir gözlemci, “Yakamda bir Apple Watch var” dedi. Bir başkası bunun şeker hastalarına yönelik bir şeker ölçüm cihazına benzediğini söyledi.
Her halükarda, rozet giysiye herhangi bir tasarım öğesi eklemedi – daha da ilginci, Transparent’ın göğüs gibi deri ceketlere entegre edilmiş düz hoparlörleriydi; metal üçgenler, fırfırlı kısımlar içeren bir tema oluşturan eğlenceli, çocuksu olsa da görsel bir şakaydı. fermuar kenarı ve performans kıyafetlerinin unsurları.
Teknolojiyi sadece kıyafetlere yapıştırmayan, aynı zamanda onlara entegre eden Anrealage’den Kunihiko Morinaga’dan bir şeyler öğrenebilirsiniz (bu çok büyük bir fark). Yakın zamanda, şeffaf PVC’den (polivinil klorür) yapılan giysileri, gerçek zamanlı olarak açığa çıkan bir gökkuşağına benzer şekilde çok renkli kıyafetlere dönüştürmek için ultraviyole ışık kullanan fotokromik Anvisual teknolojisinin ticari markasını aldı. Ya da pelerinli, tığ işi yama işi bir elbise, vitray önlüklü bir elbise: gelecekten parça işi.
Kuşkusuz, herkesin kendi ışık efektlerini nasıl taşıyabileceği belli değil, ancak Bay Morinaga’nın yeni teknolojileri kullanması, eski formları ve varsayımları (Renk nedir? Onu nasıl algılarız?) en yararlı şekilde yeniden düşünmeye zorluyor. Tıpkı Junya Watanabe’nin prizmatik ve boru şeklindeki formlar aracılığıyla üç boyutlu geometriyi keşfetmesinin, kelimenin tam anlamıyla kendi adını taşıyan markası için dönüşümsel olması gibi.
Çalışması – buna gerçekten kıyafet denemezdi – sanki bir oyuncak tren ya da bir grup yapı taşı havaya fırlatılmış ve parçalar neopren, kot ya da deri ve Tüvitten birbirine dikilmiş bir şekil yığınına dönüşmüş gibi görünüyordu. .
Açılarla oynamak hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı. Her ne kadar hepsi giyilebilir olmasa da.
Bu seferki ürün, Coperni’nin ceketleri ve pantolon ceplerinde podyumda ilk kez sahneye çıkan, mıknatıs aracılığıyla kıyafetlere takılan ve hemen hemen her yere takılabilen bağımsız bir akıllı asistan olan Ai Pin’dir. Markanın kurucuları ve tasarımcıları Sébastien Meyer ve Arnaud Vaillant, moda haftasında teknolojiye dayalı gösterileriyle tanındı: Bella Hadid’e elbise yapmak için kumaş sıkmak ve robot köpekleri podyumda serbest bırakmak.
Bu tuhaflıklarla karşılaştırıldığında, rozet nispeten sade görünüyordu, bunun nedeni çoğunlukla modellerin aslında onunla etkileşime girmemesiydi, dolayısıyla onu yalnızca estetiğine göre değerlendirebiliyordunuz. Bunu, resimsiz bir “süslü çalışan rozeti” (çalışanların aslında asla takmak istemeyeceği türden) olarak özetleyebilirsiniz. Veya bir gözlemci, “Yakamda bir Apple Watch var” dedi. Bir başkası bunun şeker hastalarına yönelik bir şeker ölçüm cihazına benzediğini söyledi.
Her halükarda, rozet giysiye herhangi bir tasarım öğesi eklemedi – daha da ilginci, Transparent’ın göğüs gibi deri ceketlere entegre edilmiş düz hoparlörleriydi; metal üçgenler, fırfırlı kısımlar içeren bir tema oluşturan eğlenceli, çocuksu olsa da görsel bir şakaydı. fermuar kenarı ve performans kıyafetlerinin unsurları.
Teknolojiyi sadece kıyafetlere yapıştırmayan, aynı zamanda onlara entegre eden Anrealage’den Kunihiko Morinaga’dan bir şeyler öğrenebilirsiniz (bu çok büyük bir fark). Yakın zamanda, şeffaf PVC’den (polivinil klorür) yapılan giysileri, gerçek zamanlı olarak açığa çıkan bir gökkuşağına benzer şekilde çok renkli kıyafetlere dönüştürmek için ultraviyole ışık kullanan fotokromik Anvisual teknolojisinin ticari markasını aldı. Ya da pelerinli, tığ işi yama işi bir elbise, vitray önlüklü bir elbise: gelecekten parça işi.
Kuşkusuz, herkesin kendi ışık efektlerini nasıl taşıyabileceği belli değil, ancak Bay Morinaga’nın yeni teknolojileri kullanması, eski formları ve varsayımları (Renk nedir? Onu nasıl algılarız?) en yararlı şekilde yeniden düşünmeye zorluyor. Tıpkı Junya Watanabe’nin prizmatik ve boru şeklindeki formlar aracılığıyla üç boyutlu geometriyi keşfetmesinin, kelimenin tam anlamıyla kendi adını taşıyan markası için dönüşümsel olması gibi.
Çalışması – buna gerçekten kıyafet denemezdi – sanki bir oyuncak tren ya da bir grup yapı taşı havaya fırlatılmış ve parçalar neopren, kot ya da deri ve Tüvitten birbirine dikilmiş bir şekil yığınına dönüşmüş gibi görünüyordu. .
Açılarla oynamak hiç bu kadar eğlenceli olmamıştı. Her ne kadar hepsi giyilebilir olmasa da.